Estetické činnosti pro děti nadané
Výtvarné činnosti a jejich zaměření :
- výtvarné prožívání světa jako sled jedinečných a neopakovatelných zážitků
- rozvíjení dětské senzibility
- výtvarné projevování ve světě barev a tvarů,rozvoj barevné škály,užití nadsázky
- zpřesňování grafických způsobů při práci z představy dětí
- zaznamenávání dějových souvislostí
Dítě se při výtvarné hře oddává činnosti celou svou osobou,věří svým citům a přáním a uplatňuje svoji fantazii.Jeho konání je pravdivé a neopakovatelné.Pedagog by neměl zapomínat na potřebu komunikace mezi dětmi,ale i mezi dítětem a pedagogem.Respektování individuality dítěte je důležitou podmínkou.
Hudební činnosti
Hudební činnosti jsou nedílnou součástí každodenního pobytu dětí v mateřské škole.
Zpívání, muzicírování a pohyb s hudbou vyvolává pozitivní emoce, rozvíjí smyslové vnímání, poznávací schopnosti a inteligenci, citlivost a tvůrčí činnost.Učí děti lepšímu pochopení vlastního života, komunikaci s okolím, spoluvytváří lidské vztahy.